Görev ve Personel Yönetim Sistemi

Görev ve Personel Yönetim Sistemi

Görev ve Personel Yönetim Sistemi

Görev ve Personel Yönetim Sistemi

TOGDEM Yazılım'da çalışırken web ve API kısmının tamamını kendim geliştirdiğim, çok kapsamlı, genişletilebilir bir sistem. 

Görev yönetim sisteminin özelliklerini şu şekilde açıklayabilirim:

  • ASP.NET dili ve MVC mimarı deseni kullanılarak hazırlanmıştır.
  • Veritabanı EntityFramework üzerinden Code First yaklaşımı ile hazırlanmıştır.
  • Hazırlanan komplex model yapısı ile aynı anda çok sayıda firmaya hizmet verecek şekilde tasarlandı.
  •  Sistem arayüzü en güncel versiyonlar olan HTML5 Bootstrap 4 ve CSS3 kullanılarak hazırlandı. Responsive bir arayüz sunan sistem UI/UX yönünden de oldukça başarılı olmuştur.
  • Kullanılan geliştirilmiş yetkilendirme ve doğrulama sistemi ile sisteme giriş yapan her kullanıcının arayüzü oturum açan kullanıcıya göre dinamik olarak oluşturulmaktadır.
  • İsteğe bağlı olarak kullanılacak iki aşamalı doğrulama sistemi ile kullanıcı oturum açarken kullanıcı adı ve şifresini girdikten sonra ekstra olarak email adresine gidecek doğrulama kodunu girerek daha güvenli bir giriş işlemi yapmış oluyor.
  • Sistem üzerinden mobil uygulamalar ve web sitelerine anlık bildirimler göndermek için FCM(Firebase Cloud Messaging) sistemi projeye dahil edilmiştir. 

Görev yönetim sistemini şu şekilde anlatabilirim:

    Görev yönetim sisteminde işlemler üç ana başlık altında gerçekleşiyor.

  1. Görevler
  2. Talepler (Ek Süre ve Görev Tamamlama)
  3. Vatandaş Talepleri


Görevler

Amirler tarafından birime ve personellere tamamlaması gereken işlerin bir görev şeklinde gönderildiği alandır. Bu görevlendirmeler sayesinde sözle gerçekleşen "Ahmet şu işi yapıver!" gibi uçucu ve unutulan görevlerin önüne geçilmiş olunur. İş akışı takip edilebilir. Ve personel performansı izlenebilir. Bu sayede birçok katkı sağlamaktadır.


Talepler (Ek Süre ve Görev Tamamlama)

Personellere atanan görevlerden süreli olan görevler için görevin yetişmediği durumda veya ekstra süre gerekecek durumlarda personel tarafından amirine açıklaması ile beraber ek süre talebinde bulunulabilir.

Personel görevini tamamladığı durumlarda görev bitmiş mi bitmemiş mi gibi bir çelişkide olunmaması açısından bir görev tamamlama talebi oluşturulur. Amir bu talebi inceleyip görevin durumunu kontrol eder. Eğer tamamlandığı doğrulanırsa onay, eksik veya hatalı bir kısım varsa red vererek düzeltilmesi gereken kısımlar iş akışından not olarak eklenir.


Vatandaş Talepleri

Vatandaş talepleri, mobil uygulama tarafında tasarlanan istek ve şikayet modülü veya çek gönder modülü tarafında, vatandaş tarafından oluşturulan taleplerdir.

Bu talepler öncelikle beyaz masa, belediye başkanı ve başkan yardımcısı tarafından görülebilir durumda sisteme düşmektedir. Burada ilgili yetkililerden birisi talebi ilgili birime yönlendirir.

Birime yönlendirilen talep birim müdürünün incelemesi sonucunda personellere görev olarak atanabilir veya yapılması uygun olmayan, yanlış veya gereksiz görülen durumlarda reddedilebilir.


Görev Yönetim Sisteminin Detayları

  • Oluşturulan görevler süreli ve devamlı görevler olmak üzere iki çeşit olarak sunulmaktadır.
  • Görevler görev detayı sayfası üzerinde detaylı olarak görüntülenmektedir.
  • Görev detay sayfası da diğer tüm sayfalarda ve içeriklerde de olduğu gibi yetkilendirmeye göre dinamik olarak oluşturulmaktadır.
  • Görev detayı sayfasını görevli bir personel açıyorsa görevdeki ilerlemelerini yazacağı ve ilerleme belgeleri ekleyebileceği(fotoğraflar, dökümanlar...) bir form, görev tamamlama ve ek süre talepleri gönderebileceği bir form açılacaktır.
  • Yetkili bir personel açıyor ise görevli personelde gelen formlar devredışı kalıp, amir tarafından "Arkadaşlar bu kısım eksik olmuş şu şekilde değiştirebilir misiniz? " gibi açıklamalarda bulunulacak ilerleme notu ekleme formu aktif kalacaktır.
  • Ayrıca görev detay sayfasında alt kısımda göreve ait yapılan tüm işlemlerin zaman çizelgesine oturtulmuş halde bulunduğu bir iş akışı oluşturulmuştur. Bu şekilde hangi personelin ne işlem gerçekleştirdiği kimin hangi ilerleme notunu kaydettiği görüntülenebilmektedir.
  • Giriş yapan personelin yetkisine göre dinamik olarak açılan anasayfa içerisinde yetkili personeller için sunulan birim istatistikleri ile devam eden, tamamlanan ve süresi geçen görevlerin istatistiğine erişilebilmektedir. Onun haricinde yetkililer için açılan anasayfa üzerinde mevcut görevleri görüp inceleme imkanı sunulmaktadır.
  • Görev yönetim sistemi üzerindeki tüm ilerleme ve gelişmelerle ilgili anlık bildirimler gönderilmektedir. Bu bildirimler kullanıcının son oturum açtığı cihaza gönderilmektedir. Bildirimler şu durumlarda gönderilmektedir.
  • Yeni görev ataması olduğunda tüm görevli personellere,
  • Görevlere ilerleme belgesi/notu eklendiğinde tüm görevli personellere,
  • Ek süre talebi gönderildiğinde birim amirine,
  • Görev tamamlama talebi gönderildiğinde birim amirine,
  • Talepler cevaplandığında tüm personellere,
  • Yeni vatandaş talebi geldiğinde beyaz masa, başkan ve başkan yardımcısına,
  • Vatandaş talebi birime yönlendirildiğinde birim müdürüne gönderilmektedir.